banner

12 Aralık 2016 Pazartesi

2. Anadolu Animasyon ve Dijital İşler Festivali

10 Mayıs 2016'ta Eskişehir 2. Anadolu Animasyon ve Dijital İşler Festivali'nde Senaryo Yazım Atölyesi yaptık. Yazar ve senarist adaylarıyla buluştuk ve keyifli bir atölye gerçekleştirdik :)





Eskişehir'de yapılması dolayısıyla Türkiye'de animasyona gönül vermiş insanları bir araya getiren bir festivaldi. Alanında uzman olan sanatçıların sunumları çok başarılıydı. Stüdyoların stant açması, yapımcıların portfolyo görüşmeleri yapması bu işe yeni başlayanlar için bulunmaz bir fırsattı.











Neriman Ağaoğlu, Metin Yüksel Alkan, Vesile Canan ve Özgür Soylu ile birlikte


Eren Erdoğan, Gökalp Gönen ve Özgül Gürbüz ile birlikte

6 yorum:

  1. Merhabalar, animasyon dünyasına ilgili duymaya başlayıp; nereden nasıl başlarım, hangi eğimi alırım diye araştırmaya başlamışken sizin blogunuzu farkettim. Oldukça verimli bir blog olmuş öncelikle, teşekkürler :) Daha önce az biraz C+, az biraz Maya kullanmış birisi olarak; senaryo yazımı ve animasyon konusunda tavsiyelerinizi/yönlendirmelerinizi oldukça merak ediyorum. Yeni başlayan birine tavsiyeleriniz neler olur? Yakın zamanda Ankara'da atölyeniz var mıdır? Şimdiden çok teşekkürler..

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba, yorumunuz için teşekkür ederim. Elimden geldiğince bir şeyler paylaşıyorum. Yakın zamanda Ankara'da bir atölyem olacak. Ocak ayında KuirFest kapsamında bir atölye olacak. Facebook ve twitter sayfamı takip ederseniz güncel olarak atölyelerle ilgili bilgilendirme yapıyorum. Bol bol çizgi film izlemenizi ve senaryo okumanızı öneririm. Ben günde iki film mutlaka izlerim. Uygun olmadığım zamanlarda bile en azından kısa filmleri takip ediyorum. Ve bol bol yazın... İzledikçe, okudukça ve yazdıkça sezgisel olarak kendinizi geliştireceğinizi, eksik taraflarınızı fark edip bunları öğrenmek için farklı kaynaklardan faydalanacağınızı, bu şekilde ilerleyeceğinizi düşünüyorum. Yolunuz açık olsun, başarılar dilerim :)

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar, yazının içerisinde vermiş olduğunuz linke devam ettim ve gördüm ki ne yazık ki bu güzelim festival yalnızca üç sene (2015, 16, 17) devam etmiş. Sizce neden böyle bir festivalin devamı gelmedi ve bu festival üç sene boyunca yalnızca Eskişehir'de gerçekleştirildi?

    YanıtlaSil
  6. Neden devam etmediğini bilmiyorum, onlara yazıp sorabilirsiniz. Eskişehir, Türkiye'deki ilk animasyon bölümünün açıldığı üniversitenin bulunduğu şehir. Yıllardır da sektörün çoğunluğu oradan mezun oluyor. Oradaki hocalar ve sektörde çalışanlar bu alandaki en deneyimli insanlar. Bu sebepten Eskişehir tercih edildi diye tahmin ediyorum ama bunu da isterseniz festival ekibine sorabilirsiniz.

    YanıtlaSil