1- Bir
karaktere başarılarından çok, denediği için hayran olursunuz.
2- Sana bir
izleyici olarak enteresan gelen şeye odaklanmalısın, bir yazar olarak seni
eğlendirecek olan şeye değil. Bu iki şey birbirinden çok farklı olabilir.
3- Tema
önemlidir ama hikâyenin sonuna gelene kadar ne olduğu tam da belli değildir. O
yüzden şimdi baştan yazın.
4- Bir
zamanlar bir _____. Her gün, ____. Bir gün, ___. Bu yüzden ___. Bu yüzden ___.
Ta ki sonunda ___.
5- Basitleştir.
Odaklan. Karakterleri birleştir.
6- Karakterin
neyde iyi? Bunların tam tersini yaşat ona. Nasıl başa çıkar bu durumla?
7- Hikâyenin
ortasından önce sonuna odaklan. Gerçekten. Sonlar çok zordur. Sen önceden
sonunu hazırla.
8- Mükemmel
olmasa bile hikâyenizi bitirin. İdeal dünyada her ikisi de olmalı ama ilerleyin
ve bir dahakine daha iyisini yapın.
9- Sıkıştığında
hikâyede ne olamayacağının bir listesini çıkar. Bu durumlarda seni sıkıştıran
şeylerin aslında seni rahatlattığını göreceksin.
10- Sevdiğin hikâyeleri bir kenara ayır. Onlarda
sevdiğin şey senin bir parçan ya da parçalarındır. Kullanmadan önce onların
neler olduğunu fark etmelisin.
11-
Kâğıda dökmek onu düzeltmeye başlamanı sağlar. Eğer
harika bir fikir kafanda kalırsa, kimseyle paylaşamazsın.
12-
Aklına ilk gelen şeyi ele. Sonra ikinciyi, üçüncüyü,
dördüncüyü, beşinciyi de ele. Tüm bariz olasılıkları yok et, kendini şaşırt.
13-
Karakterlerine fikirler ver. Pasiflik / uysallık
sana yazmak için zevkli gelebilir ama izleyici için zehirdir.
14-
Neden özellikle bu hikâyeyi anlatman
gerekiyor? Hikâyenin beslendiği senin içinde yanan istek ateşinin sebebi ne?
İşte bu hikâyenin kalbi.
15-
Eğer karakterin yerinde olsaydın ne hissederdin?
Dürüstlük, hayret verici durumlara güvenilirlik katar.
16-
Karakterlerin tutması için bize bir sebep ver. Ya
başaramazlarsa?
17-
Hiçbir iş boşa harcanmamalı. Eğer çalışmıyorsa
gitmesine izin ver, sonra bu şey sana faydalı bir biçimde geri dönecektir.
18-
Kendinle ilgili bilmen gereken: Elinden gelenin en
iyisini yapmak ile velvele yapmak arasındaki fark. Hikâye test etmektir, rafine
etmek değil.
19-
Bir karakterin başını belaya sokmak için tesadüfler güzeldir ama beladan kurtulmak
için tesadüf kullanmak hile yapmaktır.
20-
Alıştırma: Sevmediğin bir filmin ana kısmını ele al.
Bu sevmediğin kısımları seveceğin bir hâle nasıl getirirdin?
21-
Sadece “cool” yazamazsın, durumun ve
karakterlerinle özdeşleşmelisin. Ne seni böyle davranmaya iterdi?
22-
Hikâyenin özü ne? Hikâyenin özünü en ekonomik
şekilde nasıl anlatırsın? Eğer bunu başarabiliyorsan hikâyeyi kolayca bunun
üzerine inşa edebilirsin.
Bu yol gösterici kuralları bize ulaştırdığınız için teşekkürler...
YanıtlaSil