banner

6 Kasım 2013 Çarşamba

Hikâye Anlatıcılığının 22 Kuralı (Pixar's 22 Rules of Storytelling)

   1- Bir karaktere başarılarından çok, denediği için hayran  olursunuz.
   2- Sana bir izleyici olarak enteresan gelen şeye odaklanmalısın,  bir yazar olarak seni eğlendirecek olan şeye değil. Bu iki şey    birbirinden çok farklı olabilir.
   3- Tema önemlidir ama hikâyenin sonuna gelene kadar ne olduğu  tam da belli değildir. O yüzden şimdi baştan yazın.

   4- Bir zamanlar bir _____. Her gün, ____. Bir gün, ___. Bu  yüzden ___. Bu yüzden ___. Ta ki sonunda ___.
   5- Basitleştir. Odaklan. Karakterleri birleştir.
   6- Karakterin neyde iyi? Bunların tam tersini yaşat ona. Nasıl  başa çıkar bu durumla?
   7- Hikâyenin ortasından önce sonuna odaklan. Gerçekten. Sonlar  çok zordur. Sen önceden sonunu hazırla. 




  8- Mükemmel olmasa bile hikâyenizi bitirin. İdeal dünyada her ikisi de olmalı ama ilerleyin ve bir dahakine daha iyisini yapın. 
  9- Sıkıştığında hikâyede ne olamayacağının bir listesini çıkar. Bu durumlarda seni sıkıştıran şeylerin aslında seni rahatlattığını göreceksin. 
 10- Sevdiğin hikâyeleri bir kenara ayır. Onlarda sevdiğin şey senin bir parçan ya da parçalarındır. Kullanmadan önce onların neler olduğunu fark etmelisin.
 11- Kâğıda dökmek onu düzeltmeye başlamanı sağlar. Eğer harika bir fikir kafanda kalırsa, kimseyle paylaşamazsın.
 12- Aklına ilk gelen şeyi ele. Sonra ikinciyi, üçüncüyü, dördüncüyü, beşinciyi de ele. Tüm bariz olasılıkları yok et, kendini şaşırt.
 13- Karakterlerine fikirler ver. Pasiflik / uysallık sana yazmak için zevkli gelebilir ama izleyici için zehirdir.
 14- Neden özellikle bu hikâyeyi anlatman gerekiyor? Hikâyenin beslendiği senin içinde yanan istek ateşinin sebebi ne? İşte bu hikâyenin kalbi.



 15- Eğer karakterin yerinde olsaydın ne hissederdin? Dürüstlük, hayret verici durumlara güvenilirlik katar.
 16- Karakterlerin tutması için bize bir sebep ver. Ya başaramazlarsa?
 17- Hiçbir iş boşa harcanmamalı. Eğer çalışmıyorsa gitmesine izin ver, sonra bu şey sana faydalı bir biçimde geri dönecektir.
 18- Kendinle ilgili bilmen gereken: Elinden gelenin en iyisini yapmak ile velvele yapmak arasındaki fark. Hikâye test etmektir, rafine etmek değil.
 19- Bir karakterin başını belaya sokmak için tesadüfler güzeldir ama beladan kurtulmak için tesadüf kullanmak hile yapmaktır.
 20- Alıştırma: Sevmediğin bir filmin ana kısmını ele al. Bu sevmediğin kısımları seveceğin bir hâle nasıl getirirdin?
 21- Sadece “cool” yazamazsın, durumun ve karakterlerinle özdeşleşmelisin. Ne seni böyle davranmaya iterdi?
 22- Hikâyenin özü ne? Hikâyenin özünü en ekonomik şekilde nasıl anlatırsın? Eğer bunu başarabiliyorsan hikâyeyi kolayca bunun üzerine inşa edebilirsin.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder